Omnikanalė prekyba

Tradicinio apsipirkimo patirtis šiandien labai pasikeitė. Tradicines parduotuves jau prieš kurį laiką papildė internetinės, o dar didesnę pokyčių bangą lėmė atsiradęs mobilus internetas. Tokia technologijų revoliucija prekybininkui atvėrė ne tik plačias galimybes komunikuoti ir vykdyti marketingo veiksmus su savo pirkėju įvairiais kanalais, bet ir pardavinėti per tuos kanalus. Viena vertus, tai leidžia prekybininkui lanksčiau pasiekti savo klientą, pritraukti įvairias pirkėjų grupes, geriau prisitaikyti prie kliento poreikių ir pirkimo būdo. Kita vertus, sklandžiai ir efektyviai suvaldyti visus kanalus, užtikrinti vieningą marketingo sklaidą ir patirtį pirkėjui visuose kanaluose – rimtas iššūkis. Turint ne vieną, o keletą pardavimo kanalų, prekybininkui tampa svarbu analizuoti, kokiais kanalais kokie pirkėjai naudojasi mieliau (juk senjorai greičiausiai nepirks internetu, o jaunimas ne taip dažnai aplankys tradicinę parduotuvę), kurie efektyvesni ir pan.

Omnikanalė prekyba (angl. „Omnichannel Retail“) – apjungia visus pardavimo kanalus: tradicinę ir internetinę parduotuves, mobilias aplikacijas, socialinės žiniasklaidos kanalus ir užtikrina vientisą patirtį pirkėjui. Tai reiškia, kad nepaisant to, kuriuo kanalu klientas jus pasiekia, jis parduotuvę mato kaip vientisą ir skaidrią sistemą.

Kiek sistemų reikia turėti: kiekvienam kanalui atskirą ar vieningą, apjungiančią visus į vieną?

Šiuo metu susiformavusi dvejopa tradicija. Vieni prekybininkai, tikėdamiesi sutaupyti sistemos diegimo kaštus, kiekvienam kanalui diegiasi po atskirą sistemą. Tokiu būdu susikuria chaotišką sistemų labirintą, kurį vėliau sunku suvaldyti: samdoma vis daugiau žmonių, procesai tampa neefektyvūs, o pirkėjo patirtis to paties prekybininko visuose kanaluose – skirtinga. Jautriausias pardavimo proceso dalyvis – pirkėjas susiduria su nepatogumais, kai to paties tinklo prekių asortimentas, kainos, lojalumo programos principai skirtinguose prekybos kanaluose skiriasi. Tokioje nenuoseklioje sistemoje vartotojui tampa keblu orientuotis, atitinkamai atsiranda rizika prarasti klientą.

Visgi kita dalis – pirmaujantys prekybininkai, investuojantys į sparčiai visame pasaulyje plintančias technologijas ir įrankius, galinčius užtikrinti sklandų ir vieningą visų prekybos kanalų palaikymą. Omnikanalės prekybos modelis ne tik patogesnis tiek prekybininkui, tiek pirkėjui, bet ir didina kanalų valdymo efektyvumą, atitinkamai ir pelningumą.

Tyrimai atspindi, jog omnikanalės prekybos vartotojai išleidžia iki 15-30% daugiau nei perkantys daugiakanalėje, tačiau nevieningoje sistemoje; taip pat demonstruoja didesnį lojalumą prekės ženklui. Negana to, pirkėjai, naudodamiesi omnikanale prekyba, linkę pirkti 70% dažniau.

Omnikanalė prekyba suteikia pranašumą:

Omnikanalės prekybos sistema LS Omni

StrongPoint siūlo į pirkėją orientuotą omnikanalės prekybos sistemą LS Omni. Tai mobilus sprendimas, didinantis mažmeninių parduotuvių pelningumą, naudojant mobiliųjų aplikacijų rinkinį. Kadangi nūdienoje jau pirkėjas, o ne prekybininkas, sprendžia vietą, laiką ir apsipirkimo platformą, LS Omni suteikia galimybę pasiekti pirkėją daugialypiais kanalais. Kreipimasis personalizuotame lygmenyje leidžia stiprinti verslą ir kurti bei puoselėti santykį su pirkėju.

LS Omni savybės:

Naujienos ir rinkos tendencijos

Naujausios StrongPoint naujienos ir prekybos sektoriaus tendencijos