Pelno augimas pasitelkus parduotuvės automatizavimą

Björn Eriksson

lapkričio 30, 2018

Dėl toliau mažėjančio kainų spaudimo ir padidėjusio klientų poreikio išskirtinėms parduotuvių patirtims mažmenininkai turi užtikrinti efektyvumą ir sutaupyti lėšų maržų apsaugai. Paprastai tariant, tai reiškia ieškoti būdų, kaip veikti greičiau, tiksliau, bei greičiau ir efektyviau reaguoti į klientus.

Vienas iš būdų pasiekti šiuos tikslus yra automatizavimas. Didelio išmanymo nereikalaujančios, pasikartojančios užduotys – ideali dirva automatizavimui, atlaisvinančiam parduotuvės darbuotojus, kad šie galėtų praleisti daugiau laiko su klientais ir geriau juos aptarnauti.

Automatizavimas taip pat naudingas parduotuvių darbuotojams, kadangi suteikia jiems daugiau laiko užduotims atlikti ir sumažina viršvalandžių poreikį. Pasitelkus automatizuotus procesus, darbdaviai taip pat gali išspręsti įgūdžių trūkumą – įgūdžių barjero kartelė mažinama užduotis perkeliant technologijoms.

Bet kaip nuspręsti, kurie procesai turėtų būti automatizuojami? Yra du akivaizdūs kandidatai – kasos zonos automatizavimas ir elektroninės prekybos įgyvendinimo automatizavimas.

Kasos zonos automatizavimas

E-POS terminalai, brūkšninių kodų skaitytuvai, kompiuterizuotos svarstyklės ir bekontakčiai mokėjimo kortelių terminalai padėjo žymiai pagerinti pralaidumą kasose, tačiau vis dar yra ką tobulinti. Grynieji pinigai išlieka svarbiu mokėjimo metodu, tačiau šio proceso palaikymui reikia daug laiko, pvz., smulkių pinigų skaičiavimas, pardavimai ir grynųjų pinigų srautų saugumo užtikrinimas. Kai kurios mažmeninės prekybos įmonės investuoja į pinigų valdymo sistemas, kurios gali supaprastinti grynųjų pinigų procesus. Šios sistemos taip pat duomenų tikslumą, padedantį sumažinti nuostolius ir laiką, skirtą galutinėms apskaitos operacijoms.

Savitarnos kasų populiarumas ir toliau auga. Beveik visiškai automatizuota, kasos patirtis greitesnė ir patogesnė pirkėjams. Tokiu būdu automatizavimas taip pat padidina darbuotojų našumą, kadangi kasos zonai reikia mažiau darbuotojų.

Automatizavimas taip pat gali padėti pagerinti tam tikrų prekių kategorijų pardavimo procesus. Tabakas yra palyginti vertinga prekė, todėl patrauklus taikinys vagims. Tabako automatinio pardavimo sistemos gali būti integruotos į savitarnos kasas, kurios automatizuotai patikrina pirkėjo teisę įsigyti tabako gaminius prieš išduodant prekę.

Naudojant technologijas tabako pardavimo kontrolei padidėja atsargų tikslumas, sumažėja vagysčių tikimybė bei užtikrinamas tabako gaminių prekybos teisinio reglamentavimo atitikimas.

Elektroninės prekybos automatizavimas

Patobulinę darbo našumą parduotuvėse, mažmenininkai jaučia spaudimą supaprastinti savo elektroninės prekybos paslaugų operacijas. Paprastai užsakymo procesas – kai pirkėjai pateikia užsakymus ir atlieka mokėjimą – būna maksimaliai automatizuotas. Vis dėlto šių užsakymų apdorojimas, surinkimas, pakavimas ir siuntimas – atvirkščiai, rankinis.

Automatizavimo nauda prasideda jau užsakymų surinkimo procese. Įdiegę prekių surinkimo valdymo sistemą, galite užtikrinti judėjimo sandėlyje sumažėjimą, pavyzdžiui, surenkant prekes lygiagrečiai pagal produktų kategorijas. Sistema apskaičiuoja greičiausią maršrutą sandėlyje, kad padidintų našumą ir sumažintų pagrindines užsakymo surinkimo klaidas.

Nepatogumų keliantis pristatymo laukimas namuose išpopuliarino Click & Collect prekių atsiėmimo schemą, kuri leidžia klientui pasiimti savo užsakymą jam patogiu metu. Viena iš schemų, kai klientas atvyksta į parduotuvę, pateikia pirkimo įrodymą, o darbuotojas laukiančiam klientui atneša užsakymą iš saugyklos. Sistema veikia, tačiau reikia atitraukti darbuotojus nuo kitų užduočių atlikimo.

Šis procesas taip pat gali būti automatizuotas. Užsakymai gali būti dedami į spinteles, iš kurių pirkėjas galėtų pasiimti jam patogiu metu. Pirkėjai el. paštu gauna spintelės kodą, kad patys atsidarytų spintelę, pilnai automatizuotas procesas – greitesnis vartotojui ir pigesnis mažmenininkui.

Automatizuojant laimi visi

Automatizavimas suteikia mažmenininkams akivaizdų efektyvumo ir našumo pranašumą – visgi maksimali nauda stebima ilguoju laikotarpiu. Pavyzdžiui, efektyvumas skatina mažiau įtampos keliančią klientų apsipirkimo patirtį, o ekonominė nauda galutiniame procese sugrįžta kainų pirkėjams sumažinimo forma.

Automatizavimas vis labiau plis ir, žinoma, visose mažmeninės prekybos srityse.