Kaip tinkamai diegti savitarnos kasas

sausio 21, 2018

Greito aptarnavimo poreikiui ir toliau didėjant pirkėjų tarpe, vis daugiau parduotuvių investuoja į savitarnos kasas. Nors technologijų poreikis aukštas, pirkėjai ir prekybininkai vis dar susiduria su tam tikrais nesklandumais naudojantis jomis. Keisti apsipirkimo įpročius nėra paprasta, bet kur kas lengviau tinkamai įgyvendinus diegimą.

Download our White Paper! How to choose the right self-checkout solution Download Now

Analizuokite savo parduotuvę

Prieš investuojant į savitarnos kasas, svarbu įvertinti visas galimybes. Ir kalbame ne tik apie skirtingus kasų gamintojus. Reikia apgalvoti, kaip geriausiu būdu šias įdiegti ir kokį tikslą jos turėtų išpildyti konkrečioje parduotuvėje. Skirtingoms parduotuvėms aktualūs skirtingi įgyvendinimo metodai. Svarbiausia šiame etape gerai suprasti savo parduotuvės specifiką ir pažinti lankytojų apsipirkimo įpročius.

Pirmasis žingsnis – išanalizuoti atsiskaitymo kasoje procesą. Tai būtinas etapas prieš diegiant savitarnos kasas. Išsami parduotuvės analizė nebus išbaigta be POS duomenų modeliavimo. Ši technika naudoja realius duomenis iš parduotuvės, kad sumodeliuotų skirtingus atsiskaitymo kasoje scenarijus, kurie gali turėti įtakos savitarnos kasų zonai. Analizė taip pat turėtų apimti pirkėjų stebėseną ir interviu, atliekamus parduotuvėje.

Taip pat turėtų būti išanalizuota eilė kitų faktorių. Galbūt parduotuvė įsikūrusi netoli judrios stoties ar renginių salės ir sulaukia didesnio žmonių antplūdžio tik tam tikru dienos metu? Tai taip pat gali turėti įtakos reikiamam savitarnos kasų skaičiui. Be to, atkreipkite dėmesį į tipinio pirkėjo profilius, kam teikia pirmenybę – pirkinių vežimui, krepšeliui ar prekes neša rankose, prekių pakavimo ypatumus. Visi įvardinti, ir ne tik, aspektai turi įtakos optimaliai parinkčiai. Dar vienas iš veiksnių – parduotuvės dydis. Nedidelė maisto prekių parduotuvė ar didelis prekybos centras – diegimo procesui skirtumas didžiulis. Kur turėtų būti montuojamos savitarnos kasos priklauso nuo parduotuvės dydžio, formos ir funkcijos.

Kitas dėmuo, kurį derėtų įtraukti į analizę – lankytojų apsipirkimo įpročiai. Kokias išskirtines prekes perka ir kiek per savaitę? Atsakymai į šiuos klausimus gali pasufleruoti, jog vertėtų savitarnos kasas derinti su kitais sprendimais, pavyzdžiui, Select & Collect. Toks variantas palankus, jei perkama nemažai prekių, kurioms reikalingas amžiaus patvirtinimas, pavyzdžiui, cigaretės. Be to, analizė padeda apskaičiuoti, kiek potencialiai būtų sutaupyta darbo resursų, identifikuoti pagrindinius sėkmės rodiklius ir pasirinkti tinkamiausias apsaugos priemones jūsų parduotuvėje diegiamoms savitarnos kasoms.

Ar esate girdėję apie savitarnos kasų paradoksą? Daugiau sužinoti galite čia: “The SCO paradox – faster or slower?

Kurkite teigiamas patirtis

Kaip paskatinti žmones naudotis, jau įdiegus savitarnos kasas? Taikant tiek pirkėjams, tiek parduotuvės personalui. Turite kurti teigiamą patirtį apie savitarnos kasas, o svarbiausia – pozityvią pirmąją patirtį. Kad taip įvyktų, skirkite dėmesį, kad pirkimo procesas būtų kuo lengvesnis. Palankiausia, kai sistemos tokios paprastos, jog net nereikia mokytis jomis naudotis – viskas vyksta natūraliai ir intuityviai.

Visų pirma, reikia apmokyti personalą, kaip kviesti pirkėjus išbandyti savitarnos kasas. Piko valandomis darbuotojai turėtų kalbinti pirkėjus, stovinčius eilėje ir skatinti išbandyti savitarnos kasas. Personalas turėtų būti pasiruošęs pabrėžti metodo privalumus bei suteikti visą reikalingą pagalbą.

Vykdant savitarnos kasų projektą, turi būti pasiruošta maksimaliai sumažinti darbuotojo įsikišimo poreikį. Kadangi šis neigiamai atsiliepia pirkėjo patirčiai. Iš anksto numatykite, kur gali prireikti įsikišimo, ir dirbkite proaktyviai, kad būtų įvertinti techniniai aspektai, slypintys už kiekvieno jų. Tam tikros prekės būna ypač imlios įsikišimo poreikiui, analizuokite kurios – nesklandumai turėtų būti šalinami ir nesikartoti.

Sėkmės veiksniai diegiant savitarnos kasas:

  • Atlikite parduotuvės analizę, pasitelkę specialų duomenų modeliavimą, pirkėjų stebėseną ir interviu parduotuvės viduje.
  • Kurkite teigiamą pirmąją patirtį naudojantis savitarnos kasomis – tiek pirkėjams, tiek darbuotojams.
  • Pasirinkite tinkamą vietą ir įrangą savo parduotuvei.
  • Apmokykite personalą, kaip tinkamai skatinti pirkėjus naudotis savitarnos kasomis.
  • Mažinkite darbuotojo įsikišimo poreikį, atlikdami proaktyvius veiksmus ir išspręsdami atsirandančių nesklandumų priežastis.

Apibendrinant – pažinkite savo parduotuvės specifiką ir pirkėjus. Užtikrinkite, kad personalas būtų tinkamai paruoštas ir nepamirškite, jog į pirkėją orientuotas požiūris yra esminis aspektas diegiant savitarnos kasas.

Norėdami sužinoti daugiau apie tinkamus savitarnos kasų diegimo metodus, atsisiųskite vadovą „Kaip pasirinkti tinkamą savitarnos kasų sprendimą“.