4 klausimai IT vadovui

sausio 25, 2018

Su kokiais didžiausiais iššūkiais susiduria IT vadovai mažmeninėje prekyboje? Kalbinome Coop Estonia IT vadovą Kaspar Hioväin apie jo darbą, požiūrį į nūdienos tendencijas ir prašėme pasidalinti patarimais kitiems IT specialistams.

Download our White Paper! IT's role in the store of the future Download Now

Su kokiais pagrindiniais iššūkiais susiduriate kaip Coop Estonia IT vadovas bei kaip juos įveikiate?

Manau, kad didieji iššūkiai, su kuriais susiduriu, yra du. Pirma, kaip veiklą nuolat derinti su verslo sritimi ir perprasti jo subtilybes, kad galėčiau kuo geriau atlikti savo darbą. Turiu įgyvendinti projektus ir apmokyti likusius verslo žmones atvirai kalbėti ir diskutuoti apie bendrus verslo procesus – o ne vien apie technologijas. Jei kas ateina pas mane ir tiesiog prašo sprendimo, man reikia, kad pasakytų ir kodėl jie nori, kad tai būtų padaryta. Labai daug visko yra priklausoma nuo technologijų, tačiau IT sprendimai nėra savaime problemos sprendimas. Turiu žinoti bendrą tikslą iš verslo perspektyvos, kad galėčiau prieiti prie problemos tinkamai ir ją išspręsti.

Antrasis iššūkis – pati IT komanda. Jei nedirbama artimai bendradarbiaujant visos kompanijos mastu, sunku išlaikyti komandą patenkintą, atrasti kelių juos motyvuoti bei suteikti tobulėjimo galimybes.

Ką galėtumėt patarti kitiems IT specialistams, dirbantiems mažmeninės prekybos srityje?

Svarbiausia yra gerai suprasti savo verslo sferą ir jos procesus. Jei to neperprasite, paprasčiausiai negalėsite tinkamai prisidėti ir vykdyti reikalingo palaikymo.

Kokias tendencijas dabar stebite mažmeninės prekybos IT srityje?

Savitarnos populiarumas ir toliau plečiasi. Šiandieninis pirkėjas nori daugiau nei tik nusipirkti pigaus pieno, kai ateina į parduotuvę. Todėl reikalingos priemonės, kaip išsiskirti iš kitų. Turite siūlyti geresnį aptarnavimą ir parodyti lankytojui, kodėl šis turėtų apsipirkti jūsų parduotuvėje, o ne konkurento.

Kita gi tendencija yra ta, kad mažmeninės prekybos atstovai tikisi verslo sprendimų iš savo IT skyrių; ir jiems nebe taip įdomu kokia konkrečiai techninė įranga ar sistema yra diegiama.

Ką reikšmingiausio išskirtumėt iš to, ką išmokote per savo karjerą?

Labai svarbu būti verslo, kuriame dirbi, partneriu, o ne tiesiog IT žmogumi. Jei dirbsi tik kaip atskiras IT skyrius, negalėsi priimti svarbių verslui sprendimų, o tik palaikyti įprasto darbo procesus.

Norite sužinoti daugiau apie ateities tendencijas ir iššūkius, su kuriais susidurs IT specialistai, dirbantys mažmeninėje prekyboje? Atsisiųskite paruoštą vadovą „IT vaidmuo ateities parduotuvėje“ ir sužinokite daugiau, kas laukia ateityje.